W szkołach czy na studiach często mówi się o manipulacji i oddziaływaniu reklamy na chęć kupowania. Jest to bardzo silne zjawisko, które się nie pozbędziemy. Przeciwnie. Rozwija się ono cały czas i przynosi bardzo dobre efekty właścicielom sklepów, producentom i innym przedsiębiorcom. Niestety nie zawsze przynosi korzyści klientom. Oprócz tego, że po zakupach w domu będziemy mieli nową rzecz, niezbędne jedzenie, nowy telewizor czy nowe kosmetyki, to nie wszystko to, co kupimy będzie nam całkiem potrzebne. Reklama często sugeruje nam to, bez czego nie będziemy mogli przeżyć. Klient często nie zastanawia się nad tym ile jest w całej reklamie prawdy. Gdy tylko jest w sklepie i zobaczy reklamowaną markę, przypomni mu się, że jest to produkt stworzony wyłącznie dla niego. Zatem oczywiste staje się to, co klient zrobi. Wsadzi produkt do koszyka czy wózka i uda się z nim do kasy. To będzie oznaczało, że reklama wskazanego produktu jest niezwykle efektywna i bardzo skuteczna, a klient powinien martwić się o własną skórę.
[Głosów:0 Średnia:0/5]