Sprzedaż wysyłkowa przed laty zdobyła uznanie w oczach zarówno przedsiębiorców, jak i ich klientów. Metoda ta z powodzeniem stosowana jest do dnia dzisiejszego, zaś jako narzędzie marketingu bezpośredniego cieszy się znaczną skutecznością.
Katalog jako narzędzie pozwalające na prowadzenie sprzedaży wysyłkowej jest z powodzeniem stosowany od ponad 120 lat. Po raz pierwszy takie narzędzie zastosowane zostało w 1888 roku w Stanach Zjednoczonych i, jak się wkrótce okazało, przyniosło zaskakujące rezultaty.
Dziś katalogi w dalszym ciągu są kierowane do potencjalnych klientów za pomocą poczty lub za pośrednictwem zatrudnianych przez firmę doręczycieli. Często z firmowymi katalogami można spotkać się w punktach sprzedaży. Bywają też katalogi rozdawane podczas wystaw oraz targów branżowych, na giełdach oraz we wszystkich tych punktach, w których obsługiwani są potencjalni klienci. Są one atrakcyjną formą prezentacji poszczególnych produktów, a to za sprawą możliwości związanych z ich edycją oraz ich obszernością, dzięki której można dokładnie zaprezentować odbiorcom ofertę firmy. Ze względu na swą specyfikę oraz atrakcyjność i szeroką gamę możliwości wykorzystania w sprzedaży wysyłkowej katalog jest traktowany jako odrębne, całkowicie samodzielne narzędzie marketingowe.
Katalogi mogą być kierowane do różnych odbiorców: zarówno użytkowników prywatnych, jak i do wybranych instytucji. Często przy ich wysyłaniu wykorzystywane są informacje zamieszczane w firmowej bazie danych, jednak nie jest to obowiązującą normą.
[Głosów:0 Średnia:0/5]