Zawód specjalista do spraw marketingowych

Wiele młodych osób zastanawia się dzisiaj, jaki zawód warto zdobyć by, mieć ciekawą i dobrze płatną pracę. Osoby kreatywne, lubiące wyzwania i prace biurowe powinny zainteresować się pracą w charakterze specjalisty do spraw marketingowych.

Specjalista do spraw marketingowych – kto to taki?

Jest to osoba, która odpowiada za planowanie i nadzorowanie prac marketingowych w przedsiębiorstwie. Aby móc lepiej zrozumieć specyfikę tego stanowiska warto najpierw nakreślić czym w ogóle jest marketing. Otóż pod tym pojęciem rozumiemy cały system działań, które mają służyć rozpoznaniu i jak najlepszemu zaspokojeniu potrzeb klientów. Żyjemy w czasach kiedy, wyprodukowanie dobrego produktu nie jest czymś trudnym, natomiast sztuką jest ten produkt sprzedać w odpowiedniej cenie. Dzieje się tak dlatego, że rynek jest nasycony i w większości grup asortymentowym panuje duża konkurencja. Oprócz konkurencji krajowej musimy zmagać się także z napływem bardzo tanich towarów z rynków azjatyckich. To właśnie dlatego, tak dużą rolę przywiązuje się dzisiaj do skutecznego marketingu a specjalista do spraw marketingowych w każdej większej firmie jest niebywale potrzebny.

Jakie wymagania stawia się przed specjalistami do spraw marketingowych?

Aby móc wykonywać taki zawód dobrze jest skończyć kierunek studiów Zarządzanie i Marketing lub inny kierunek ekonomiczny. Niezbędna jest także dobra znajomość języka angielskiego i umiejętność pracy z arkuszami kalkulacyjnymi. Marketingowiec powinien orientować się w takich dziedzinach jak reklama, finanse, nowe technologie i środki masowego przekazu. Największe szanse na uzyskanie dobrej posady mają osoby posiadające już doświadczenie jednak nie zawsze jest to konieczne.

Na czym polega praca specjalisty do spraw marketingowych?

Specjalista do spraw marketingowych ma do wykonania cały szereg ciekawych i rozwijających zadań. Zajmuje się on zazwyczaj analizowaniem wyników sprzedaży oraz śledzeniem trendów rynkowych. Jego rolą jest także przygotowywanie kampanii dla poszczególnych produktów. To właśnie on decyduje o tym, w jaki sposób firma będzie się reklamować, jaką przyjmie strategię cenową i dystrybucyjną. Bardzo często przygotowuje także treści promocyjne dla mediów oraz czuwa nad właściwym wyglądem i zawartością witryny firmowej.

Więcej o marketingu możesz dowiedzieć się na blogu Lembicz.pl – sprawdź, jak marketing może pomóc Twojej firmie

Jakie cechy powinien mieć specjalista do spraw marketingowych?

W tym zawodzie predyspozycje psychiczne bywają ważniejsze od zdobytego wykształcenia. Bardzo często jest tak, że osoba w ogóle bez doświadczenia świetnie sobie radzi już na pierwszej posadzie w dziale marketingu. Jest to praca pełna wyzwań, przewidziana dla ludzi odważnych i aktywnych. Tutaj jak nigdzie indziej liczą się bardzo dobre umiejętności komunikacyjne. Specjalista do spraw marketingowych na co dzień bardzo często spotyka się z kontrahentami. Jego rolą jest między innymi negocjowanie i powinien on wykazywać dużą skuteczność na tym polu. W zawodzie marketingowca bardzo przyda się również analityczne myślenia i odporność na warunki stresowe. Jest to zazwyczaj samodzielne stanowisko pracy, trzeba więc wykazywać się także dobrą umiejętnością zarządzania czasem.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here