Jak wygląd opakowania wpływa na sprzedaż produktu

Współcześni producenci żywności, kosmetyków itp. niekiedy bardziej dbają o jakość opakowania niż samego produktu. Sposób, w jaki zaprezentują światu swój produkt, jest kluczowy, by dana rzecz osiągnęła sukces rynkowy.

Jak kolor opakowania wpływa na sprzedaż?

Wrażenia wzrokowe są najsilniejszymi bodźcami, które oddziałują na człowieka. Kolor produktu ma ogromny wpływ na sukces rynkowy danej rzeczy. Za jego pomocą można zbudować więź z konsumentami, gdyż kolory przekazują emocje. Z tego powodu dużą popularnością cieszą się opakowania personalizowane. Producenci dopasowują ich wygląd do konkretnej grupy odbiorców. Przykładem tego może wszechobecność różnych odcieni czerwieni i zieleni w grudniu. Co więcej, wiele marek utożsamia się z pewnymi kolorami i robi z nich swój znak firmowy. To również jest świadomy zabieg marketingowy, dzięki któremu konsument może odróżnić markę od pozostałych firm z danej kategorii.

Warto trochę poznać, jakie skojarzenia kryją się za poszczególnymi kolorami. Zacznijmy od niebieskiego i znaczeń, jakie przekazuje. Większość ludzi uważa, że symbolizuje odpowiedzialność, zaufanie, konserwatyzm. Znacznie lepiej oceniamy niebieskie proszki do prania niż te w innych kolorach. Niebieskiego i jego odcieni często używają także towarzystwa ubezpieczeniowe.

Kolorem nadziei jest zieleń. Symbolizuje zdrowie, rozwój i luksus. Przeważnie można go zauważyć na opakowaniach różnych kosmetyków, szczególnie tych reklamowanych jako „naturalne”. Pomarańczowy jest kolorem innowacji, którego firmy reklamowe używają, by zachęcić konsumenta do spróbowania czegoś nowego, do działania. Najbardziej uwodzicielskim kolorem jest czerwień, kojarząca się z emocjami i erotyką.

Jakie są style wizualne w produkcji opakowań?

Osoby, które nie są zaznajomione z designem, często nie zdają sobie sprawy, jak z wielu stylów korzystają współcześni projektanci opakowań. Styl wizualny jest to pewien schemat, zestaw charakterystycznych rozwiązań artystycznych. Twórcy niekiedy korzystają z jednego nich lub łączą elementy z różnych technik.

Dużą popularnością cieszy się minimalizm. Jest to styl, którego cechuje prosta forma i funkcjonalność. Powstał w Stanach Zjednoczonych, lecz obecnie najszybciej rozwija się w Japonii i krajach skandynawskich. Minimalistycznym opakowanie może być np. jednolita butelka lub proste pudełko z logotypem producenta – istnieje nieskończona ilość możliwości.

Kolejnym popularnym stylem jest tzw. vintage, przeżywający obecnie swój renesans. Takie opakowania mają za zadanie wywołać w konsumencie nostalgię. Z techniki korzystają zarówno producenci kosmetyków, jak i alkoholi. Co więcej, tego typu design chętnie wykorzystują firmy z przemysłu żywieniowego.

Warto też wspomnieć o luksusowym designie. Obecne są w nim wysokie jakościowo dodatki, wypukłe i połyskliwe elementy. Niemniej popularny jest design nawiązującym do folkloru, inspirowany elementami charakterystycznymi dla różnych regionów. Tego typu twórcy często czerpią np. z pogańskich wierzeń.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here