Zajęcia z informatyki zaczynają się już w szkołach podstawowych. Nic w tym dziwnego, ponieważ dzisiejszy świat jest bardzo skomputeryzowany. Coraz rzadziej zdarza się, żeby ktoś w domu nie posiadał komputera lub telefonu komórkowego. Przodownikiem w tym jest Japonia. Dzieci są coraz lepiej zorientowane w nowinkach technicznych, znają się na najnowszych komputerach i programach. Młode umysły bardzo szybko chłoną wiedzę, dzieci są odważne i nie boją się ośmieszenia. Z racji tego, zajęcia informatyczne są zazwyczaj zajęciami, na które wszyscy chętnie chodzą.Czasami wiedza uczniów potrafi zawstydzić nauczyciela. Najwięcej geniuszy komputerowych rodzi się w Japonii. Już nawet najmniejsze dzieci potrafią zarabiać duże pieniądze na swoich umiejętnościach. Bardzo dochodowe jest granie w gry, co roku miliony dolarów są przeznaczane na nagrody w turniejach dla maniaków komputerowych. Coraz częściej też dorośli zaczynają uczestniczyć w zajęciach z obsługi komputera. Warsztaty informatyczne organizowane są głównie ze środków unijnych oraz z budżetu gmin. Na takie zajęcia zapisują się głównie seniorzy, często też uczestnicy uniwersytetów trzeciego wieku. Aktywizacja najstarszych spełnia rolę społeczną, pozwala nauczyć się czegoś nowego. Na początku takich zajęć senior poznaje ogólną budowę komputera i sprzętu potrzebnego do jego podstawowej obsługi. Następnie zaznajamia się z podstawowymi funkcjami. Kiedy już podstawy stają się jasne, uczestnicy kursu zaczynają uczyć się jak tworzyć dokumenty, jak zmniejszyć ikony na pulpicie oraz jak wrzucać pliki do kosza. Po skończonym kusie senior potrafi robić najprostsze rzeczy, umie posługiwać się Internetem i płacić swoje rachunki tworząc zlecenia przelewów na stronie banku. Dodatkowo starsi ludzie czują się lepiej i pewniej siebie. Dzieciom nauka nowinek technicznych idzie dużo sprawniej, ponieważ już od małego są przyzwyczajane do technologii, dajemy im do zabawy nasze telefony komórkowe oraz osobiste komputery. Włączamy bajki i proste gierki.
Aktywizacja starszych ludzi – zajęcia informatyczne
[Głosów:0 Średnia:0/5]