W kwestii odręcznego pisania każdy ma własne preferencje. Jedni wolą pióra z nabojami, inne na pompkę. Jeszcze inni uparcie piszą tradycyjnym ołówkiem, chociaż ci chyba obecnie należą do mniejszości. Dominują zaś ze zdecydowaną przewagą długopisy. Pewnie dlatego, że są najbardziej praktyczne i wygodne do noszenia, a także, w większości, tanie. Oczywiście, znajdzie się wśród nich także długopis kosztujący majątek, ale nie specjalnie zawyży to chyba średnią, skoro w każdym kiosku można dostać „jednorazowy” egzemplarz, który często nie kosztuje nawet złotówki.Dużą przewagę jaką mają długopisy nad konkurencyjnymi produktami jest możliwość taniej wymiany wkładów. Z pewnością jest to jeden z bardziej istotnych czynników, który sprawia, że wybierając artykuły biurowe dla naszych pracowników najczęściej sięgamy właśnie po długopisy. Po prostu jest to ekonomiczne. Poza tym tekst na pisany długopisem jest niemal zawsze czytelny. Pisze się nim także z oczywistych względów szybciej niż pisałoby się piórem. Długopis ma więc wielką przewagę nad konkurencją, z dość logicznych względów. Ale przecież nie zawsze tak było. Nawet samo pióro wieczne jest przecież stosunkowo świeżym wynalazkiem, a nie tak dawno pisano jeszcze gęsim piórem maczanym w kałamarzu. W dobie, kiedy większość dokumentów tworzymy na komputerze ciężko jest uwierzyć, że niedawno wszystkie sporządzano odręcznie, a nikomu nie śniły się nawet wynalazki pokroju maszyny do pisania. Dobrze więc, że mamy chociaż długopisy.
[Głosów:0 Średnia:0/5]