Witaj, chciałem Ci opowiedzieć o poradach prawnych, których udziela prawnik. Wiele osób jest zaskoczonych jak dużo spraw, jak szybko można załatwić przez telefon. Ludzie na porady prawne w kancelarii często patrzą dość stereotypowo. Wyobrażają sobie smutnego prawnika w garniturze przyjmującego ich za antycznym biurkiem.
Po pierwsze porady prawne, doradztwo prawne, czy radca prawny w Gdańsku to zupełnie nowa jakość. Dotychczas ludziom wydawało się, że prawnik będzie do nich mówił takim niezrozumiałym językiem. Myślę, że jest to zwyczajnie kwestia stereotypowego podejścia. Moim zdaniem takie myślenie samo w sobie odstrasza ludzi od korzystania z usług prawników, a idą do nich, kiedy już absolutnie muszą to zrobić. Ludzie, którzy trafiają na blog prawniczy, szukają odpowiedzi na jakieś pytanie i często odpowiedź znajdują, co widać w liczbie poświęconych artykułów. Można, więc te artykuły potraktować jako darmowe porady prawne. niekiedy jednak czytelnicy proszą o konsultacje w indywidualnej sprawie. Taka rozmowa kwalifikuje się wtedy na odpłatną poradę prawną. Naturalnie pierwsze pytanie, jakie pada, dotyczy kosztów porady. Wówczas prawnik szacuje, ile czasu zajmuje mu dana sprawa. Rozmowa z klientem jest tak naprawdę końcowym etapem pewnej analizy sprawy, zazwyczaj taka porada mieści się w kwocie 200 zł z VAT oraz przy bardziej absorbujących sprawach ta kwota nieco się zwiększa. Oczywiście każdy sam musi ocenić, czy potencjalna rozmowa jest warta takiej ceny.
Często zwracają się ludzie z problemami, które bardzo mocno ich stresują, więc warto zapłacić określoną kwotę w zamian za rozwikłanie nękającego nas problemu. Obecnie prawnicy większość porad prawnych udzielają telefonicznie w ramach konsultacji, w 95 % przypadków doby prawnik jest w stanie przeanalizować daną sprawę bez konieczności spotkania się z klientem. Jeżeli klient dostał pismo ostrzegawcze, wystarczy skan pisma. Jeżeli klient potrzebuje analizy marki, dobry prawnik musi poznać jego dokładne dane. Często spotkanie z klientami jest po prostu niemożliwe. Przyczyną są duże odległości dzielące prawnika od klienta. Ludzie, którzy borykają się z jakimś problemem prawnym, chcą szybko znaleźć rozwiązanie, sprawą drugorzędne jest czy porada będzie osobista, czy telefoniczna, ważny w tym wszystkim jest efekt.