Istnieje wiele środków oddziaływania na konsumenta i rynek, przy czym między reklamą a innymi środkami aktywizacji sprzedaży występują powiązania wewnętrzne. Bardzo ważne jest określenie prawidłowej proporcji pomiędzy poszczególnymi środkami aktywizacji sprzedaży, jak również ustalenie stopnia intensywności ich oddziaływania na konsumenta. Oprócz tego istotne jest wyznaczenie terminu, zasięgu i czasu działań aktywizacyjnych oraz skuteczność i ogólnie efektywność tych poczynań. Jeden ze środków aktywizacji rynku to promocja sprzedaży. W ramach promocji sprzedaży organizuje się wystawy, targi, kiermasze, urządza pokazy, demonstracje produktu w domu konsumenta, przeprowadza przeceny towarów, konkursy i sprzedaż z bonifikatą. Ważnym środkiem aktywizacji sprzedaży w systemie promocji jest sprzedaż osobista. Istota bezpośredniej sprzedaży polega na osobistym kontakcie z potencjalnym nabywcą, przy czym rola sprzedawcy sprowadza się zazwyczaj do zapoznania potencjalnego nabywcy z cechami produktu, zawarcia transakcji i często świadczenia usług posprzedażowych.

openid.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here